Ostkaka.

Jag har gjort en så jäkla god ostkaka! Toppen för mig som älskar det och är laktosintolernat! Smakar soom den man köper i butik, fast godare! 



250 g keso
lite hackad mandel (man kan ha solroskärnor med)
2 ägg 
2 msk socker (behövs knappt om man har sötmandel i)
1½ msk vetemjöl
2 dl mjölk
Sätt ugnen på 175 grader, skålla mandeln och hacka den (om du inte gör det enkelt för dig och köper färdighackad), vispa äggen med sockret, blanda sen ner resten.
häll ned smeten i en ungssäker form. Det står i receptet att man ska smöra formen, men jag glömde det och det gick jätte bra att få upp kakan ändå.
Grädda i mitten av ugnen i ca 45 min eller tills kakan har stelnat. 

Mumsigt! 


Till det hade jag varma hallon.
Köpte frysta och bara värmde upp dem i en kastrull, går ju att ha lite socker i också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0